چگونه شال و روسری بپوشیم؟

خرید شال و روسری همیشه جذاب بوده است. در خرید این اکسسوری‌ها، باید به موارد مختلفی دقت کرد، مواردی چون تناسب رنگ، فرم صورت، رنگ پوست و غیره. اما پس از خرید نیز باید به مواردی توجه کرد که در استایل شما تاثیرگذارند. یکی از مواردی که بعد از خرید وجود دارد نحوه بستن شال و روسری است که همواره خانم‌ها را دچار سردرگمی می‌کند.

ما این مشکل شما را درک می‌کنیم! به همین دلیل این راهنما را برای انواع گره شال و روسری تهیه کرده‌ایم. مهم نیست که چه نوع روسری‌ای دارید‌، قطعا یک سری ایده‌های زیبا در مورد مدل بستن روسری مجلسی با حجاب، مدل بستن شال و روسری مجلسی، چگونگی استفاده از روسری‌های بزرگ و …  پیدا خواهید کرد. پس ادامه مطلب را بخوانید!

انواع بستن شال و روسری

پاییز بهترین زمان برای پوشیدن روسری‌های گرم و کلفت است و هر چه به سمت زمستان برویم جذابیت استفاده از این اکسسوری بیشتر خواهد شد. روسری‌های پاییزه شیک به شما کمک می‌کنند تا زیباترین ترکیب‌ها را در کنار یکدیگر ست کنید و بدرخشید. انواع گره شال و روسری در سبک‌ها و رنگ‌های مختلف تیپ شما را به یک لوک چشم‌نواز و جذاب تبدیل می‌کند. سبک‌های زیر را دنبال کنید:

۱. سبک باندانا

اگر روسری‌ای دارید که دوست دارید آن را بدون این که روی لباس حالت پف و حجیم داشته باشد، به دور گردن یا سر خود ببندید‌، بستن شال و روسری به سبک باندانا راهی عالی برای این کار است. می‌توانید به سادگی آن را به صورت مثلث تا کنید و دو انتهای کوچک‌تر را به گردن بیاندازید.

چگونه شال و روسری بپوشیم؟

۲. تارتان پانچو

این سبک از بستن روسری استایل شما را به شدت متفاوت خواهد کرد و حتی می‌توانید از آن به عنوان لباس استفاده کنید. اگر یک روسری بلند و کلفت دارید‌، قطعا این تکنیک را دوست خواهید داشت. آن را دور شانه‌های خود بکشید و سپس یک کمربند به دور کمرتان ببندید. این سبک از بستن، باعث می‌شود بالا تنه‌تان گرم‌تر شود و در کنار آن تیپی خاص به شما هدیه می‌دهد.

۳. مدل روسری نیمه بسته

این مدل از بستن روسری به صورت نیمه بسته با هر روسری مربعی خوب می‌شود. ابتدا آن را از وسط تا کنید و به شکل مثلث درآورید و تا دور گردن خود بپیچید. سپس به آرامی‌ انتهای آن را ببندید. کار تمام است و یک لوک زیبا از آب در می‌آید و به همین راحتی یک استایل شیک خواهید داشت.

4. گره حلقه کراوات

این مدل از انواع گره شال و روسری زیر کت بسیار جذاب می‌شود چون به نوعی شبیه کراوات مردانه است‌، اما با استفاده از شال ظرافت زنانه پیدا کرده است. روسری را به گردن خود بپیچید‌، به طوری که انتهای آن در جلو باشد. سمت قسمت چپ را از راست عبور دهید‌، و آن را پشت و از سوراخ آن، دور گردن خود بیاورید. انتهای سمت راست را بگیرید‌، آن را به سمت چپ بکشید و در حلقه‌ای که ایجاد کرده اید به سمت بالا فشار دهید. گره را طوری تنظیم کنید که مانند کراوات مردانه گشاد باشد.

۵. گره به صورت گردنبند

شما حتی می‌توانید یک روسری را به نوعی گردنبند تبدیل کنید‌ که سبکی عالی برای استفاده از روسری و هویت بخشیدن به استایلتان به خصوص در هوای گرم است. فقط کافی است که از یک روسری کوتاه استفاده کرده، آن را تا زده و به سمت پشت گردن خود گره بزنید.

۶. سبک عربی

وقتی صحبت از سبک‌های عربی و حجاب می‌شود، هر چه شال و روسری بزرگتر باشد بهتر است چون زنان عرب عاشق روسری‌های حجیم هستند. آن‌ها معمولاً موهای خود را داخل روسری می‌پوشانند و روسری‌های بزرگ را چندین بار دور سر خود می‌پیچند تا حجابشان تا حد ممکن بیشتر شود.

نتیجه‌گیری

در دنیای مد و فشن انواع مدل بستن شال و روسری با تکنیک‌ها و گره‌های متفاوت وجود دارد که هر کدام سبک خاصی به استایلتان می‌دهد. امروزه حتی در دنیای مد جهانی نیز از روسری و شال به عنوان یکی از آیتم‌های مهم در بین اکسسوری‌ها به خصوص در فصل‌هایی که هوا سرد می‌شود، استفاده می‌کنند. شما می‌توانید از مدل‌های گفته شده ایده بگیرید و به طور خلاقانه مدل‌های مختلفی را درست کنید.

این تنوع در بستن شال و روسری به خصوص در خانم‌های باحجاب، بسیار جذاب بوده و به آن‌ها کمک می‌کند تا از روسری نه تنها به عنوان نوعی پوشش بلکه به عنوای آیتمی برای جذاب‌تر کردن خود استفاده کنند.

 

منابع:

https://www.stylecraze.com/articles/how-to-wear-hijab-step-by-step/

https://roamoften.com/blogs/news/how-to-tie-a-scarf

https://www.diys.com/ways-to-tie-a-scarf/

https://helloglow.co/how-to-tie-a-scarf/