پوشش مناسب از آغاز پیدایش انسان تا کنون از ارکان مهم زندگی او بوده است.

از آنجا که شال و روسری و پوشینه های سر از دیرباز تا کنون جزو اکسسوری ها و وجه تمایز ملل مختلف بوده است از شما دعوت می کنیم تا دقایقی را با ما سپری کنید و تاریخچه ی کوتاهی از پیدایش شال و روسری را مطالعه فرمایید.

شال و روسری همواره و در طی ادوار مختلف یکی از آیتم های مد و ترند در دنیای طراحی و مد و لباس بوده است و همواره توجه خاصی بر تولید آن بوده.

شایان ذکر است که در کشورهای اسلامی همچون کشور ما این توجه و اهمیت همواره بیشتر بوده.در طی سالیان گذشته در این صنعت برندهای معروفی همچون شنل،ورساچه،لویی ویتون و… فعالیت داشته اند و در هر فصل مد جدیدی از شال و روسری را به بازار و مصرف کنندگان ارائه داده اند.

روسری

روسری در تعریف پارچه ای اکثرا پارچه ای سه گوش یا چهارگوش است که بیشتر روی سر و گردن را می پوشاند.

استفاده از روسری در جوامع اسلامی معمولا به منظور پوشاندن موها و سر و گردن است ولی در جوامع دیگر از روسری هم به منزله پوشش و یا به منظور استفاده به عنوان اکسسوری یا دستمال گردن استفاده میشود.

همچنین روسری در جنس های مختلف ابریشمی به عنوان زینت لباس و اکسسوری های خاص برای کیف یا بدلیجات استفاده میشود.

شال

شال در واقع یکی از پوشیدنی هایی است که بیشتر به دور گردن یا کمر پوشیده میشود.در اصل و معنا کلمه شال ،پارچه کرکی یا پشمی است که در قدیم در شهرهای کرمان،مشهد و خلخال بافته می شده و برای دوختن پالتو نیز از آن استفاده می شده.