زمانی که وارد فصل پاییز می‌شویم، هوا رو به سردی می‌رود و دما کاهش می‌یابد، انتخاب شال و روسری مناسب پاییز به اندازه سایر لباس‌‌های پاییزه چون پالتو،کاپشن، شلوار و بوت مهم است. در فصل سرما شما به شال و روسری‌ای نیاز دارید که هم سرتان و هم گوش‌‌هایتان را گرم نگه دارد. اما این پوشش نه تنها باید از سرما جلوگیری ‌کند، بلکه همچنین می‌تواند تیپ شما را شیک کرده و ظاهری خاص به شما هدیه دهد.

با انتخاب انواع طرح‌های روسری و شال شما می‌توانید با ظاهری جذاب و متفاوت در پاییز، بدرخشید و استایلی شیک داشته باشید، بنابراین ادامه مطالب را دنبال کرده تا با انواع بستن شال و روسری و طرح‌‌های متفاوت پاییزی آشنا شده و یاد بگیریم که چطور شال و روسری مناسب انتخاب کنیم.

نکاتی برای انواع بستن شال و روسری در پاییز

۱. پیچیدن شال بر روی کت چرم

یکی از ساده‌ترین و راحت‌ترین استایل‌‌های پاییزی ترکیب کفش‌های کتانی سفید‌، شلوار جین جذب، یک پیراهن ساده و یک ژاکت چرمی ‌است. حال تنها چیزی که نیاز دارید تا این تیپ را از سادگی بیرون آورده و جذابیت آن را افزایش دهید انتخاب انواع طرح‌های روسری یا شال ساده است که باید آن را به دور گردن خود بپیچید. این ترکیب جذابیت بیشتری به ظاهر ساده شما می‌بخشد و روی کت چرمتان به زیبایی می‌درخشد. با این انتخاب سادگی خود را حفظ کرده اما در کنار آن با ایجاد تغییرات کوچک بیشتر به چشم خواهید آمد.

۲. استفاده از شال بلند

برای استایل‌‌های ساده اما به همان اندازه جذاب و شیک، بهتر است بستن شال و روسری به گونه‌ای باشد که هر دو طرف آن رو به بیرون باشد و دور گردن پیچیده نشود. بهترین گزینه در این ترکیب استفاده از شال‌‌های بلند است (فقط مطمئن شوید که یک طرف از طرف دیگر بلندتر نشود!). برای تناسب بقیه آیتم‌‌ها بهتر است از چکمه‌های ساده که رنگی مشابه لباس دارند استفاده کنید و لباس انتخابیتان بیش از حد گشاد نباشد.

3. استفاده از شال و روسری با طرح‌‌های برجسته و شلوغ

همان طور که به آن اشاره شد، شما نباید حتما از شال‌‌های پاییزی فقط برای گرم کردن خود استفاده کنید می‌توانید از طریق آن‌ها ظاهر خود را نیز برجسته کنید. شما می‌توانید با انتخاب انواع طرح‌های روسری از راه راه گرفته تا پترن‌های خال خالی، از پرکاربردترین اکسسوری در استایل خود برای جلب توجه استفاده کنید.

4. استفاده از شال‌‌های تک رنگ

استفاده از شال و روسری‌‌های تک رنگ یک روش فوق العاده آسان است که برای تبدیل این آیتم به یک اکسسوری جذاب و شیک فوق‌العاده است. در این ست بهتر است از شلوار جین و و کفش‌، ژاکت‌، روسری و اکسسوری‌هایی که همه خنثی هستند (مانند شتر‌، مشکی‌، خاکستری و غیره) استفاده کنید. مونوکروم نه تنها در حال حاضر ترند است‌، بلکه باعث می‌شود لباس شیک‌تر به نظر برسد.

5. شال را روی شانه‌‌های خود بیاندازید

یکی دیگر از انواع بستن شال و روسری این است که آن را روی گردن خود بپیچید‌، یا آن را پهن کرده و با سرد شدن هوا روی شانه‌های خود بیاندازید. با این کار نه تنها شانه‌های خود را گرم نگه خواهید داشت بلکه استایل شما متفاوت‌تر خواهد شد.

نتیجه‌گیری

رنگ‌‌های هماهنگ و مناسب به طور ایده‌آلی ظاهر روزمره شما را آراسته‌تر می‌کنند. به طور مثال یک استایل را تصور کنید که در آن روسری آبی- خاکستری به همراه یک شلوار آبی رنگ مناسب پوشیده شده است و با افزودن عینک آفتابی‌ و یک کیف دستی مشکی مات ظاهر خود را درخشان می‌کند.

در خرید شال و روسری پاییزه گزینه‌های بی‌شماری برای انتخاب وجود دارد، مثلا می‌توانید از روسری‌های ابریشمی‌، طرح‌های بافتنی ضخیم‌، رنگ‌های برجسته‌، شال‌‌های دارای چاپ گرافیکی‌، رنگ‌‌های پاستلی و غیره استفاده کنید.

اما در کل برای استفاده پاییزه و زمستان، شال و روسری بافتنی‌، بهترین انتخاب است. این سبک از کارها هم شما را گرم نگه می‌دارند و هم با هر لباس پاییزی جذاب می‌شوند. البته دقت داشته باشید که در کنار انتخاب شال و روسری، به سایر آیتم‌‌های تیپ خود نیز توجه داشته باشید. مهم‌ترین آن‌‌ها مانتو یا پالتویی است که قصد دارید بپوشید چون تمرکز اصلی بر روی آن است. در ترند امسال بهتر است از شال و روسری‌‌های بزرگ و پالتوهای بلند و اورسایز استفاده کنید و همه را به خود جذب کنید.

 

منابع:

https://sr.modasefa.info/2020-2021-beautiful-scarves-how-to-wear-fashion-scarves-photo-ideas/

https://www.marieclaire.com/fashion/a33966784/best-fall-scarves/